A szakértő szerint a 4-7-8-as módszer a legjobb módja annak, hogy visszaaludjunk az éjszaka folyamán

Most, hogy a karácsonyi káosz és az újévi ünnepek elmúltak – mindannyian nekiláthatunk, hogy 2024-ben a legjobb önmagunk legyünk, és ennek egyik módja, hogy különösen odafigyelünk az egészségünkre és a jólétünkre.

Mindannyian tisztában vagyunk a jó alvás fontosságával, így szerencsére egy szakértő elmondott egy igen praktikus trükköt, a 4-7-8-as módszer néven ismert, amely a jelek szerint a legjobb módja annak, hogy az éjszaka közepén újra elaludjunk.

És a legjobb része? A saját lélegzeteden kívül semmire sincs szükséged.

@thesleepdoctor Having a hard time falling back to sleep? Try the 4-7-8 breathing technique. #sleeptok #sleeptips #insomnia #breathingexercises #insomniatok #fypシ ♬ original sound – Sleep Doctor

Az elalvás nehézségei a legrosszabbak lehetnek, akár egy hosszú nap végén nehezen tudsz kikapcsolni, akár túl sokáig görgeted a telefonodat, amikor le kellene pihenned.

Bármi is legyen az ok, egy szakértő úgy gondolja, hogy megvan a tökéletes trükk, és neked nem kell elrohannod a boltba, hogy bármit is vegyél.

Dr. Michael Breus alvásszakértő és klinikai pszichológus „alvásdoktor” néven ismert, mivel karrierjét annak szentelte, hogy másoknak segítsen a nyugodt alvásban.

Az évek során rengeteg tippet és trükköt osztott meg, többek között a TikTok oldalán (@thesleepdoctor), ahol az „egészség javításáról szól az alvás revitalizáló ereje révén”.

De van egy technika, amire különösen esküszik, ha azok közé az emberek közé tartozol, akik az éjszaka közepén felébrednek, és egyszerűen nem tudnak visszaaludni.

Egy néhány évvel ezelőtti videóban magyarázta el: „Az egyik dolog, amiről az emberek mindig kérdezik tőlem, hogy ‘Mit csinálhatok az éjszaka közepén, hogy visszaaludjak?’ vagy ‘Nehezen alszom el, milyen gyakorlatot csinálhatok?’.

„A kedvencem a 4-7-8-as légzés. Segít csökkenteni a pulzusszámot, és eléggé elfáraszt.”

„A gyakorlat lényege, hogy 4 másodpercig beszívjuk a levegőt az orrunkon keresztül, 7 másodpercig bent tartjuk, majd 8 másodpercen keresztül lassan kifújjuk szájon keresztül egy halk „oh” hang kíséretében. Belégzéskor a nyelvet a szájpadláshoz kell érinteni.”

„Ez annyit tesz, hogy kivonja az összes szén-dioxidot a tüdődből, friss oxigént juttat be, ami azt jelenti, hogy a szívednek kevesebbet kell dolgoznia, és elalszol.”

Michael az év elején a Today show-ban beszélt erről az ötletről, és azt mondta, hogy ez egy „nagyon egyszerű” módszer az alvás javítására, és elmagyarázta, hogy ez egy nagyszerű módja annak, hogy „megnyugodjon” az elméd és a tested.

„Ha az éjszaka közepén felébredsz, és végiggondolod, hogyan lehetsz nyugodt, ez nagyon könnyű dolog” – mondta.

„Amit ez tesz, az az, hogy csökkenti a pulzusszámodat az éjszaka közepén.”

Ez pedig, mint mondta, nyugtató érzést biztosít – ami viszont megkönnyíti a visszaalvást.

Michael hozzátette: „A cirkadián ritmus befolyásolja az emésztést, a kogníciót és az alvást.”

via