Mi történhet a testeddel, ha takaró nélkül kezdesz el aludni

A legtöbben el sem tudjuk képzelni, hogy meleg, kényelmes takaró nélkül aludjunk. Védelmet és biztonságérzetet nyújt, és fontos része a lefekvési rutinunknak. De mint kiderült, a takaró nélküli alvás számos egészségügyi előnnyel járhat, és még a gyorsabb elalvást is elősegítheti.

Mi nem szoktunk takaró nélkül aludni, de miután elvégeztük ezt a kutatást, határozottan készen állunk arra, hogy kipróbáljuk.

1. Felpörgetheti az anyagcserédet.

Kétségtelenül kellemes és meleg érzés takaróba burkolózni, de a takaró nélküli alvás segíthet néhány kiló leadásában. A hűvösebb körülmények között alvás ugyanis felpörgeti az anyagcserédet, és növeli a testedben lévő “jó” barna zsír mennyiségét. Bár a barna zsír kifejezés talán nem hangzik vonzóan, valójában gyorsabban égeti el a kalóriákat, és segít a szervezetnek megszabadulni a felesleges vércukorszintjétől.

2. Lehet, hogy gyorsabban elalszol.

Ahogy odakint egyre hidegebb van, természetesen kísértést érzünk arra, hogy feljebb tekerjük a termosztátot, és több takaróval takarózzunk be. A hűvösebb hőmérséklet azonban valójában hatással van az alvásra, és könnyebben el tudunk aludni. A testhőmérsékletünk körülbelül 60-90 perccel az elalvás előtt kezd csökkenni, és ha ez idő alatt túl meleg a környezet, a szervezetünk több energiát pazarol arra, hogy megpróbálja szabályozni a hőmérsékletet, ami miatt tovább marad ébren.

3. Javulhat az alvásminőséged.

Ha valaha is ébredtél már fel az éjszaka közepén, és úgy érezted, hogy legszívesebben lerúgnád a takaródat, erre valójában tudományos magyarázat van. A hűvösebb éjszakai hőmérséklet segít jobban aludni, és ha túl meleg van, az megzavarhatja az alvásunkat. A tökéletes alvási hőmérséklet 15.5 és 19.5 Celsius fok közé esik. A magasabb hőmérséklet megzavarhatja a gyors szemmozgás szakaszát, ami miatt fáradtan ébredsz, még akkor is, ha úgy érzed, eleget aludtál.

4. Lehet, hogy jobb a bőrödnek.

A meleg, nehéz takarók a test körüli hőt megkötik, és amellett, hogy megzavarják az alvást, hozzájárulhatnak az izzadságpattanások egy bizonyos típusának kialakulásához. A vastag, nehéz, szintetikus anyagból készült takarók nem engedik a testednek, hogy szabályozza a hőmérsékletét, és izzadást okozhatnak. Az izzadság a hővel és a súrlódással kombinálva eltömítheti a pórusaidat, ami viszont pattanásokhoz vezethet.